Support Chat (add-on)
Optimaliseer je klantenservice met de SafeGPT Support Chat. Installeer eenvoudig onze online support chatbot voor de perfecte klantinteractie.
Last updated
Optimaliseer je klantenservice met de SafeGPT Support Chat. Installeer eenvoudig onze online support chatbot voor de perfecte klantinteractie.
Last updated
Let op! De Support Chatbot is een aanvullende module en is af te nemen met een premium abonnement, per Support Chatbot ontvang een aanvullende gebruikerslicenties voor het platform.
Met de support chat van safeGPT breidt je eenvoudig je klantenservice op je website(s) uit. De Support Chat kan veelgestelde vragen afvangen en levert 24/7 bereikbaarheid. Door de inzet van GTP-4o is de chatbot context bewust. Leer de chatbot op basis van jouw bedrijfsinformatie door websites te scrapen of bouw zelf inhoudelijke kennisbanken.
Website zijde
De klant/client start een chat gesprek via de chatballon op de website. De Support bot reageert met antwoorden die zijn gebaseerd op de door jou opgevoerd informatie. Op basis van deze content kan de chatbot vragen van klanten afvangen.
Mocht de klant persoonlijk contact willen, dan kan ook dit via de chat gevraagd worden. Agents
In de inbox van support.safegpt.nl komen de chat gesprekken binnen. Een medewerker (agent) kan via het platform deze gesprekken volgen, een gesprek overnemen overnemen en een gesprek voorzetten.
Configureer je eigen chatbot, zodat deze past bij jouw organisatie en hij communiceert op basis van jouw bedrijfsinformatie. Dit kan een website, intranet of diverse URLS zijn. Maar ook zelf opgebouwde kennisbanken met bijvoorbeeld marketing informatie.
Start https://support.safegpt.nl
Login
Ga naar de Support in het menu
Voeg een chatbot toe
Stel de chatbot in met een naam, roepnaam, welkomsttekst, logo of avatar
Pas de kleur van de chatbot aan
Configureer de AI-bot: aan de hand van een prompt en kennis
Geef een sterke prompt mee die overeenkomt met de service die het bedrijf levert.
Laad specifieke kennis in aan de hand van kennisbanken
Laad kennis in vanaf relevante website
Voorbeeld prompt:
Je bent een AI-klantondersteuning chatbot en je draagt er zorgt voor dat mensen alle info over ONDERWERP krijgen die ze willen. Je beantwoordt vragen over ONDERWERP van ORGANISATIE en vermijd chats buiten dit onderwerp. Reageer altijd positief en vermijd negatieve beschrijving van ORGANISATIE (en/of ONDERWERP). Vermijd commentaar op zaken buiten ONDERWERP of concurrenten en zorg ervoor dat je antwoorden uitsluitend zijn gebaseerd op de verstrekte informatie. Antwoord kort en begrijpelijk en gebruik geen emoticons. Vraag, alleen als dat logisch is, of ze hier meer over willen weten en beantwoordt dit dan alleen als dit positief ontvangen wordt. Geef geen informatie bij vragen over de kennisbank van deze chat, geef aan dat de kennisbank de motor is van de beantwoording van vragen.
Via de supportomgeving kan de plug-in voor Wordpress pagina's gedownload worden.
Plug-in: f5db4e5f-3e16-48f2-3c86-08dce2655737
Instructies Wordpress PlugIn
Ga in je management consol van Wordpress naar de optvoor het verwerken van de plug-in
Open de optie Plugins.
Ga naar de Search optie en voer in SafeGPT.
Ge plugin van SafGPT support chat toont in het scherm.
Vink het selectie veld aan en kies voor Apply.
Agents Een agent is een gebruiker / medewerkers die vanuit SafeGPT de chat gesprekken kunnen lezen. Een agent moet een gebruiker zijn van het SafeGPT-platform. Je kiest de agents door middel van een uitklap menu. Afhankelijk van het abonnement kan je een tot meerdere agents aanmaken.
In de overzichtspagina "agent" kan je zien welke 'agents' online of offline zijn.
Het is mogelijk om teams samen te stellen die samen een groep agents vormen. Deze kunnen bijvoorbeeld thema gericht bepaalde chat onderwerpen afhandelen. Het is daarmee mogelijk om bepaalde gesprekken in één keer over te zetten naar een team.
In het overzicht chatgeschiedenis zie je alle chatgesprekken terug, inclusief de agent die het gesprek heeft gevoerd.
Via de app.safegpt.nl/support kun je de chatgesprekken van websitebezoekers volgen. De gesprekken verzamelen zich in de inbox. Het uitgangspunt is dat de chatbot het gesprek inafhankelijk van een agent kan voeren. Afhankelijk van hoe het gesprek verloopt kan een agent in een gesprek ingrijpen.
De kleur van het gesprek geeft het sentiment weer welk in het gesprek heerst:
Blauw = Neutraal
Groen = Positief
Rood = Negatief
Deelnemen in een chatgesprek (vanuit de agent)
Een agent kan een gesprek zelfstandig overnemen of een bezoeker kan vragen om een agent.
Overnemen van de chat
Een gesprek wordt door een agent over genomen, zodra er vanuit de app een chatinteractie wordt gestart door de agent. Deelnemen aan het gesprek zorgt er voor dat de AI-chatbot stop met het gesprek.
Plaats het javascript in de body van je website CMS. Maak je gebruik van een externe webhost, lever dan het javascript aan. de omgeving van de chatbot onder kanelen (integraties)